понедельник, 1 мая 2023 г.

ЯДС 02.05.23

 

02.05.23

Урок з курсу « Я досліджую світ» з використанням технології розвитку критичного мислення ( 3 клас)

Тема: Оберігаю ліс, плекаю його красу

Мета: дати поняття про ліс як рослинне угруповання; поглибити знання  учнів про функції та важливість лісів; привернути увагу до проблем довкілля;  сформувати уявлення учнів про значення лісу в природі та в житті кожної людини та необхідність дбайливого ставлення до лісових багатств;

розвивати критичне мислення, пізнавальну активність учнів, уміння використовувати знання,   які одержали раніше, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;

виховувати у дітей любов до рідного краю і бережне ставлення до лісів.

Обладнання: презентація до уроку, картки для роботи в групі, цеглинки  LEGO DUPLO, ілюстрації з тваринами та рослинами, тлумачні словники, підручник.

Методи, прийоми, форми:

«Кластер»

Робота в групі

«Фішбоун»

 

                                                          Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

            Пролунав і стих дзвінок.

            Починається урок.

            Всі за парти посідайте.

            Працювати починайте.

II. Вправа  «Синоптик».

- Яка зараз пора року?

- Які ознаки весни ви спостерігали, коли йшли до школи?

- Який зараз місяць весни? Чому він має таку назву?

- Опишіть стан неба.

- Які дерева квітнуть?

- Спів яких пташок можна почути на вулиці?

- Яких комах ви бачили біля квітів?

ІІІ.  Актуалізація опорних знань

1. Робота в групах

-        Кожна група  має відгадати загадки. Відгадки записати у стовпчик, виділити першу букву у кожній відгадці і скласти нове слово.

1.Не сніг, не лід,

А взимку дерева прикрашає. ( Іній)

2. Летять, кружляють,

На землю лягають,

З землі не встають

І тут пропадуть. (Листя)

           3. Сніг її не налякає,

            І на спеку не зважає.

            Зеленіє навіть взимку,

            Має з голочок хустинку. (сосна)

- Склали слово ( Ліс )

2 . Прийом « Кластер».

Вчитель збирає думки учнів . Спочатку записує все , що говорять діти, потім обговорює з ними , які зв’язки треба встановити за допомогою стрілок.

- Давайте повторимо, що ми вже знаємо про «ЛІС».

- Що таке ліс? Які пояснення цього слова можна знайти у тлумачному словнику?

3. Робота в групі.

Діти шукають у тлумачному словнику значення слова ліс.

1. Ліс – велика площа землі, зросла деревами та кущами.

2. Ліс – зрубані дерева як будівельний та інший матеріал.

– Яке з цих пояснень підходить для нашого уроку? (Перше)

- Правильно. Хоча таке «сухе» пояснення значення сенсу слова дуже мало

повідомляє нам про ліс. Тому ми намагатимемося розповісти про нього як можна більше.

– Які види лісів ви знаєте?

З ілюстрацій, розташованих на дошці, виберіть кожний вид лісу та поясніть

свій вибір.

(Хвойні: ялини, ялиці, сосни, модрини; листяні: берези, осики, горобини, липи, дуби, клени; змішані: ялини, сосни, берези, осики, дуби та ін.).

(Діти дають визначення кожного, вибирають необхідну ілюстрацію на дошці).

 - А тепер перевіримо, чи добре ви знаєте, хто у лісі живе і що у лісі

зростає. У різних місцях класу розташовані картинки із зображенням

тварин та рослин. Виберіть лише ті, на яких зображені мешканці

ліси. (Діти виходять по черзі, забирають картинку, називаючи зображення на ній, прикріплюють на дошку).

- Які виявилися зайвими. Чому?

-Так, у лісі ростуть трави, кущі, дерева, мешкає багато тварин, є гриби. Як співіснують різні живі істоти на спільній території? Щоб відповісти на це запитання, вчені вивчають не тільки тварин, рослини, інші живі істоти , а й середовище їхнього мешкання. Про це та інше ми будемо  досліджувати сьогодні на уроці.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку  

- Тема сьогоднішнього уроку   « Оберігаю ліс, плекаю його красу».

    -      Для того, щоб наша робота була успішною треба визначити цілі.

            Мета нашого уроку:

- Дослідити поняття про ліс, як природне угруповання.

- Визначити, яке значення має ліс для людини.

- Проаналізувати навіщо треба берегти ліс.

- Скласти правила поведінки в лісі.

V.Фізкультхвилинка ( відеоролик)

VІ. Вивчення нового матеріалу.

    Природа наша матінка, у якої для нас є завжди подарунки. Ліс – це її подарунок. Ми милуємося його красою, його велич нас вражає. В природі все злагоджено, діє по певним законам. Наприклад: живі організми живуть там, де для цього є сприятливі умови. Хто заселяє луки, хто ліси, степи, водойми , болота. Так живі організми створюють природні угруповання. Ліс налічує більше сотні рослин і кілька тисяч видів тварин – це одне з найбільших природніх угруповань.

-Згадайте свою подорож до лісу. Що ви там побачили?

- Чи звернули ви увагу на те, що найвищі дерева, під деревами ростуть кущі, а нижче наче килим росте трава та мохи?

- Кожна група рослин утворює свій «Поверх» - ярус.

  1.Робота з підручником. ( ст.37)

 - Розгляньте схему ярусів рослинності лісу. Проаналізуємо скільки ярусів і які рослини туди входять.

Робота з картками у групах.

- Запишіть назви рослин, які входять до ярусу, який зазначений у вас на картці.

(Озвучування дітьми записів).

   2. Розповідь з елементами бесіди.

Яке значення мають ліси в природі та життя людей?

 (Велике, бо у лісах ростуть різноманітні рослини, живуть звірі й птахи. Серед дерев , кущів, трав’янистих рослин знаходять притулок і будують житло тварини. Та й людям важко обійтися без лісу у будівництві, адже багато чого роблять із дерева. Рослини виділяють у повітря кисень, яким дихають усі живі організми, тому у лісі чисте повітря і легко дихати.)

А як же приємно відпочивати у лісі!

Кількість людей на Землі зростає, а отже, зростає й потреба в рослинах. З усіх живих істот рослини найбільш беззахисні. Вони не можуть втекти від пожежі чи зловмисників , які їх нищать.

Зневажливе ставлення людей до природи привело до забруднення повітря і води, загибелі лісів, зникнення багатьох видів рослин і тварин.

- Сьогодні ми поговоримо про важливу проблему людства,  про необхідність збереження, охорони лісу. І ми з вами також можемо допомогти зберегти ліс, якщо будемо знати і дотримуватись певних правил поведінки у лісі.

3.Гра « Як ви думаєте» ( гра проходить з цеглинками LEGO DUPLO )

   Взяти 2 цеглинки LEGO DUPLO (червоного і жовтого

кольорів). Якщо  твердження, які забороняють нам так чинити серед

природи, то підіймаємо червону цеглинку, яка означає «не можна», якщо

навпаки, то зелену «можна».

 Їстівні гриби зрізуй обережно, щоб не пошкодити грибницю.

 Не ловіть диких тварин і не забирайте їх додому.

  Не руйнуй пташиних гнізд!

 Не виривай рослини з корінням.

 Насаджуй дерева і кущі.

 Не розводь вогнище в лісі.

 Не знищуй неїстівні гриби, бо це їжа для лісових мешканців.

 Не ламай гілки дерев .

 Слухай гучно музику.

 Руйнуй мурашники.

 Прибирай після себе сміття.

VII. Узагальнення і систематизація вивченого.

4.Прийом « Фішбоун»

                                  Фішбоун - 27 Січня 2020 - Персональний сайт

На дошці картки з записами:

Голова ( проблема): картка – необхідність збереження лісу.

Верхні кісточки ( причина ): картки- 1. Розведення вогнища, підпал сухої трави, кидання сірників, недопалків; 2- Засмічення лісу сміттям, пляшками, скляним посудом; 3- Ламання гілок; 4- зривання рідкісних первоцвітів, занесених до Червоної книги; 5- Знищення неїстівних грибів.

Хвіст ( Висновок) і нижні кісточки( Факти) діти заповнюють самостійно (спочатку обговорення з усім класом, потім отриманий результат вивішуємо на дошку).

Дайте відповідь на головне питання нашого уроку. Навіщо охороняти і берегти ліс?

VІІ.Рефлексія

Вправа « Відкритий мікрофон»

        Сьогодні я дізнався…

        Було цікаво…

        Було складно…

        Я зрозумів(ла), що…

        Тепер я зможу…

        Я навчився(лася)…

        У мене вийшло…

        Я зміг / змогла…

VІІІ. Домашнє завдання

Скласти пам’ятку « Правила поведінки у лісі». (У вигляді малюнків).

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Фізкультура

 Вправи на володіння малим м ячем https://www.youtube.com/watch?v=ct8K5pozfx4&ab_channel=%D0%A4%D1%96%D0%B7%D1%82%D0%B0%D0%B9%D0%BC